Gloppen folkebibliotek

   
Nysgjerrighet: dybdelæring i informasjonssamfunnet
Your basket is empty
Vis
Author
Title Statement
  • Nysgjerrighet: dybdelæring i informasjonssamfunnet
Item status
  • 1/1
Language
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Classification
Subject
Year
  • 2021
Summary, etc
  • Med nysgjerrighet bygges landet. Undring og et ønske om å forstå er det som ligger til grunn for nyvinninger og utvikling av samfunnet. Men kunnskapen om hva som ansporer eller bremser nysgjerrigheten i oppvekst og utdanning er foreløpig begrenset. I denne boken går Markus Lindholm til den evolusjonære og kulturelle opprinnelsen for å finne grunnlaget for nysgjerrighet. Han undersøker hvilken plass begrepet «dybde» bør ha i en pedagogikk som skal legge til rette for livslang læring. Og han gir eksempler på hvordan man i oppveksten kan stimuleres til utvikling av undring og nysgjerrighet, også når man bare er et tastetrykk unna all verdens kunnskap og informasjon. Med bakgrunn i dette trekker han opp linjene for en pedagogikk med livslang undring og nysgjerrighet som grunnsteiner. Omtalen er utarbeidet av BS.
ISBN
  • 978-82-15-03672-4
Available
  • 1/1
Waiting
  • 0 (0)
*00001826pam  22002171  4500
*00199973
*008201109                a       0  00nob 2
*015  $a0600428$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03672-4$bheftet$cNkr 349.00
*08201$a370.1523$zh$223/nor
*090  $c370.15$dL
*100 0$aLindholm, Markus$d1956-$jn.$0(NO-TrBib)45057
*24510$aNysgjerrighet$bdybdelæring i informasjonssamfunnet$cMarkus Lindholm
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300  $a321 sider$c21 cm
*520  $aMed nysgjerrighet bygges landet. Undring og et ønske om å forstå er det som ligger til grunn for nyvinninger og utvikling av samfunnet. Men kunnskapen om hva som ansporer eller bremser nysgjerrigheten i oppvekst og utdanning er foreløpig begrenset. I denne boken går Markus Lindholm til den evolusjonære og kulturelle opprinnelsen for å finne grunnlaget for nysgjerrighet. Han undersøker hvilken plass begrepet «dybde» bør ha i en pedagogikk som skal legge til rette for livslang læring. Og han gir eksempler på hvordan man i oppveksten kan stimuleres til utvikling av undring og nysgjerrighet, også når man bare er et tastetrykk unna all verdens kunnskap og informasjon. Med bakgrunn i dette trekker han opp linjene for en pedagogikk med livslang undring og nysgjerrighet som grunnsteiner. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aDybdelæring$0pedagogisk psykologi$1370.1523$2bibbi$41192103$9nor
*856  $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/18127f24-48cc-5b85-ad5a-6f57a4a0278b/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*856  $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/18127f24-48cc-5b85-ad5a-6f57a4a0278b/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=639399&SU=6475$zlocal
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Vis
Pictures 
Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
Ex1Available Gloppen folkebibliotek 370.15 L