tekst (uformidlet) : bind
Lindholm, Markus, n., 1956-
Nysgjerrighet : dybdelæring i informasjonssamfunnet / Markus Lindholm. - Oslo : Universitetsforlaget, [2021]. - 321 sider ; 21 cm
ISBN 978-82-15-03672-4
Med nysgjerrighet bygges landet. Undring og et ønske om å forstå er det som ligger til grunn for nyvinninger og utvikling av samfunnet. Men kunnskapen om hva som ansporer eller bremser nysgjerrigheten i oppvekst og utdanning er foreløpig begrenset. I denne boken går Markus Lindholm til den evolusjonære og kulturelle opprinnelsen for å finne grunnlaget for nysgjerrighet. Han undersøker hvilken plass begrepet «dybde» bør ha i en pedagogikk som skal legge til rette for livslang læring. Og han gir eksempler på hvordan man i oppveksten kan stimuleres til utvikling av undring og nysgjerrighet, også når man bare er et tastetrykk unna all verdens kunnskap og informasjon. Med bakgrunn i dette trekker han opp linjene for en pedagogikk med livslang undring og nysgjerrighet som grunnsteiner. Omtalen er utarbeidet av BS. Målgruppe: Voksne Språk: nob. Generelle emneord: - Dybdelæring pedagogisk psykologi Klassifikasjon DDK: 370.1523
*00001826aam a22002174c 4500
*00199973
*00520211012113545.0
*007t|
*008201109b||||||||xx ||||e ||0||0 nob|d
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03672-4$qheftet$cNkr 349.00
*035 $a(BIBBI)0600428
*08204$qNO-OsBA$a370.1523$223/nor
*090 $c370.15$dL
*1001 $aLindholm, Markus$d1956-$jn.
*24510$aNysgjerrighet$bdybdelæring i informasjonssamfunnet$cMarkus Lindholm
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300 $a321 sider$c21 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5208 $aMed nysgjerrighet bygges landet. Undring og et ønske om å forstå er det som ligger til grunn for nyvinninger og utvikling av samfunnet. Men kunnskapen om hva som ansporer eller bremser nysgjerrigheten i oppvekst og utdanning er foreløpig begrenset. I denne boken går Markus Lindholm til den evolusjonære og kulturelle opprinnelsen for å finne grunnlaget for nysgjerrighet. Han undersøker hvilken plass begrepet «dybde» bør ha i en pedagogikk som skal legge til rette for livslang læring. Og han gir eksempler på hvordan man i oppveksten kan stimuleres til utvikling av undring og nysgjerrighet, også når man bare er et tastetrykk unna all verdens kunnskap og informasjon. Med bakgrunn i dette trekker han opp linjene for en pedagogikk med livslang undring og nysgjerrighet som grunnsteiner. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aDybdelæring$gpedagogisk psykologi$2bibbi
*856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/18127f24-48cc-5b85-ad5a-6f57a4a0278b/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/18127f24-48cc-5b85-ad5a-6f57a4a0278b/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=639399&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening